Des que es va aprovar pel Consell de Minitres, el cinc de març del 2006, la construcció de la variant de la carretera N 332 al seu pas per Benissa, tots els grups municipals, se n'han anat adjudicat una part del merit, que una vegada acabades les obres s'hagen de penjar en el pit electoral.
Però el penjoll, s'esta fent costos i difícil d'obtindre, ja que la variant esta paralitzada i ningun d'ells aconseguix que es pose en marxa. El Bloc es troba particularment actiu en este assumpte. La seua falta de responsabilitats governamentals, fa que tinga força moral per a exigir, ja que ni PSOE ni PP estan en condicions, ambdós en els seus respectius ambets de poder, Govern Central i Generalitat, exemple de paralització, falta d'inversió, liquiditat, quant no, fallida tècnica del Govern València, encara que la consigna oficial siga de "la Comunitat que mes progressa".
Cal recordar que la variant es paralitza no per falta de dotació pressupostària, sinó per suspensió de pagaments de l'empresa adjudicatària, BEGAR Construccions i Contractes S.L., la qual ja havia tingut paralitzada l'obra per problemes amb una subcontracta. L'empresa de Jose Luis Urribarri- imputat en el cas Gurtel- tenia un deute de 297 milions d'euros i sol·licita la tramitació d'una ERE que afectaria 208 treballadors.
Qualsevol culpabilitat al Ministeri, pel retard o paralització de l'obra és pura demagògia. David Serra la va tindre quan afirma que “s'ha de reprendre ja l'obra d'esta variant perquè és un projecte que porta molts anys paralitzats per la desídia del Govern socialista”. Recordem que sent alcalde Isidor Molla s'inicia l'assumpte, i amb Jose Mª Aznar com a president, no es va aprovar cap pressupost per a l'obra, adjudicant-la el govern de Zapatero.
L'empresa Constructora Hormigones Martinez, S.A., va estar un temps revisant l'obra,
delaplaçadelportal, desconeix el fi, encara que segons informacions, s'estava valorant la part d'obra executada, a fi d'una possible adjudicació a esta empresa. A partir d'ací, podem començar a responsabilitzar de l'agilitat que es done la nova adjudicació, que d'altra banda, suposem, estarà en funció de la resolució del contrat amb BEGAR, siga administrativa o judicialment, el resultat és també retard.
Però tot l'anterior, no és excusa perquè la reivindicació d'una solució, no es done. Benissa, ha d'exigir que s'agilitze el tramit, que es mantinga el pressupost i que es finalitze l'obra. La cicatriu que ara mateix travessa el terme municipal de Benissa, és un recordatori de l'especulació i diners fàcils dels últims anys i que ha portat a empreses com BEGAR, S.L. a la fallida.
La manifestació dels ciutadans de Benissa i la seua comarca el dia 5 de juny, exemplar i necessària, és un signe d'afirnacio en la necessitat i l'exigència que es duga a terme l'obra. Però s´han de entendre tots, no sols els de Madrid.
A arrel de l'entrevista digital concedida per l'alcalde Juan Bta. Rosello, al Forum Les Marines, i el nostre compromís de valorar la mateixa, i que una de les preguntes-resposta, es referix a este assumpte que en els últims dies, goteja notícies, ens permetem la següent reflexió:
Juan Bta. Rosello, creu que els ciutadans podem fer força perquè es reprenguen les obres de la variant per mitjà de "manifestacions, concentracions, talls de la carretera, etc.", desconeixem que és "etc".
Els ciutadans al carrer. Ja veiem que no hi ha propostes a cobert, la proposta és l'agitació publica.
Creiem que l'acció intel·ligent i seriosa seria:
Els ciutadans de Benissa han de confiar en tota la Corporcion Municipal, ja que a partir de l'1 de setembre, PP, PSOE i CIBE-BLOC hem elaborat una estratègia conjunta de reivindicació i presència constant i permanent davant de totes les institucions responsables o implicades, Ministeri, Govern de la Generalitat, Diputació, Cambres de Comerç i ajuntaments de la comarca, i amb les direccions dels nostres partits hem preparat una acció conjunta dels parlamentaris d'Alacant, a nivell de Corts Generals i Parlament Valencià, perquè de cara a l'elaboració dels pressupostos per al 2011, la variant quede inclosa.
Unes preguntes que hauríem de plantejar-nos:
Amb la variant. Que guanyem i que perdem?. S'ha realitzat per algun departament municipal o organisme (AFIC-CREAMA-OFICINA TURISME-etc.), estudi sobre impacte econòmic, cultura, turístic, etc, una vegada entre en funcionant la variant? Que estratègies s'han posat o posaran en marxa davant de la possible afectació a certs sectors de la població?.
Són pocs i de poca importància. Llavors, deixem-los per a quan tinguem les queixes o el problema, ja se'ns ocorreguera les solució. Sempre quedara un pegat. Sempre quedara la campanya electoral per a posar el ventilador. Sempre ens quedara Paris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Que em vols dir?, o que vols que publiquem?.